De afgelopen dagen

14 augustus 2016 - Baltimore, Maryland, Verenigde Staten

We zijn even een paar dagen uit de lucht geweest. Maar ook echt veel is er niet gebeurd.

We zijn nu in Ellicott City in Maryland. Op  bezoek bij Theo’s broer Eric en zijn vrouw Nicoline. Die zien we normaliter niet zo vaak, want de afstand.

Voor we naar hen vertrokken afgelopen vrijdag wilden we woensdag graag nog zwemmen. Dus wij naar onze vaste plekkie: Sparks Marina. Bleek de boel daar dicht. Want de scholen zijn weer begonnen in Reno en de lifeguards zijn allemaal een jaar of 16 en DUS niet aanwezig. Tja, en dan mag je het water niet in. Nog niet met een teen. De ranger die ons sip zag kijken gaf ons de tip dat bij een hotel  verderop een semi-public pool was. Dus daar zijn we heen gegaan. Heerlijk, de hele middag in een groot zwembad, bedje erbij. Lekker hoor.

En de dag erna, donderdag, zijn we nog een keer naar de shooting-range geweest. Merel wilde dolgraag nog een keer schieten, maar dan wel met een zwaarder kaliber. En het leek Theo bij nader inzien toch ook wel lollig om een keer te proberen. Mijn schouder speelt momenteel nogal op (ik heb een peesontsteking die een frozen  shoulder probeert te bewerkstelligen) en het leek mee daarom handig om die niet te gaan plagen met opvangen van terugslag en zo. Foto’s maken ging gelukkig wel.

Dit keer hebben we drie verschillende wapens gevraagd en gekregen: een Beretta, een Luger en een Smith & Wesson. Alle drie 9 mm. Dat was voor Merel wel andere koek dan dat proppenschietertje van vorige week. Erg leuk vond ze het. Toen de doos met munitie leeg was, was het welletjes.

En vrijdagochtend vlogen we dus door naar Baltimore. Om half 7 kwam de taxi die ons naar de airport in Reno bracht. Daarvandaan vlogen we in anderhalf uur naar Phoenix en een uurtje later al vertrok ons vliegtuig naar Baltimore. Daar kwamen we na 4 uur in plaats van de gepland 4½ uur al aan.

Vrijdagavond kwam Mark, de jongste neef van Merel, ook aan want zaterdag zou hij met ons meegaan naar SixFlags. En dat deden we.

We “treffen” het qua weer, want het is hier in jaren niet zo bloody hot geweest als deze week. Temperaturen van rond de 100 graden Fahrenheit, maar met een vochtigheidsgraad van 80%.

Het eerste wat we daarom in SixFlags deden was in een waterattractie gaan waarin je lekker nat werd. Daarna zijn we een paar keer in de splash-zone van diezelfde attractie gegaan tot we letterlijk tot op de draad nat waren en het water uit onze kleren droop. Ha, lekker verkoelend.  En zo zijn we het park rondgegaan.

Heerlijk in bijna alle achtbanen. “Bijna” omdat er een paar af en toe even niet werkten.

Wat een creativiteit hebben die achtbanenbouwers toch. Niks alleen maar in een karretje zitten en vooruit, nee, we hebben ook in een achtbaan gestaan, op ons rug gelegen, onder de baan gehangen. Je kan het zo gek niet verzinnen. Erg leuk.

Begin van de middag werd het toch wel heel heet en zijn we een restaurant met flinke airco in gevlucht. Uurtje later weer terug naar de splas-zone, ons nog een nat laten spatteren en toen de laatste attracties gedaan. Om 5 uur waren we het zat en zijn we weer naar huis gegaan.  Erg leuk.

’s Avonds nog een Ronald Goedemondt gekeken met de hele familie en toen bijtijds naar bed.

Zondag uitgeslapen, beetje rondgehangen en ’s middags naar het zwembad gegaan. Mark was alweer naar huis, anders had ie met ons mee kunnen gaan uit eten. Op de terugweg kwamen we in een thunderstorm terecht waar de honden geen brood van lusten.

En toen was ook deze zondag voorbij. Morgen een dagje hangen (het is gewoon te heet om iets te doen), misschien wat zwemmen. En overmorgen gaan we dan naar Washington DC, het Smithsonian bezoeken.