Lake Tahoe en Hard Rock Hotel

25 juli 2016 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Vandaag zijn we op souvenirjacht geweest. En Theo is (weer) geslaagd.

Altijd als we in de buurt van een Hard Rock Café zijn, gaan we daar heen om een T-shirt voor hem te kopen. En ten zuiden van Lake Tahoe is zelfs een Hard Rock Hotel en Casino.

De route van Reno naar Lake Tahoe gaat door de bergen en langs het meer, dus een prachtige route voor een dagje waar we verder geen plannen voor hadden. Dit keer gingen we met de cabrio van Suzan, de vriendin van Walther.

Erg leuk, een BMW-tje. Maar met bijna 39 graden toch wel erg heet. Zelfs met 65 mijl per uur op de highway. Dus de kap hebben we na een tijdje toch maar dichtgedaan en met de airco aan was het prima vol te houden.

Lake Tahoe is een enorm meer, maar lastig om bij te komen. Er zijn langs de weg een paar public beaches, maar in het hoogseizoen, en dat is het nu, kan je er alleen komen als je je auto kunt parkeren en helaas, er was geen parkeerplaatsje meer te vinden. Nou ja, dan slaan we het zwemmen in Lake Tahoe gewoon over. Voor we vertrokken hadden we al even verkoeling gezocht in Sparks Marina, dus we konden even vooruit.

Na de inderdaad mooie rit kwamen we aan bij het Hard Rock Hotel. Daar hebben we een hapje gegeten en daarna langs alle gokkasten van het inpandige casino naar de shop. Onderweg met open mond naar alle memorablia van celebrities gekeken die er aan de muur hangen. Tot mijn vreugde was Elvis goed vertegenwoordigd :)

In de shop was er helaas niet zoveel keus als we gewend zijn en waren er maar een paar maten beschikbaar van de shirts die Theo leuk vond. Maar we hebben gewoon een XXL gekocht en die gooien we wel in de droger. Leuk, leuk, weer een Hard Rock shirt in de verzameling erbij.

Toen weer terug naar huis. Op de terugweg wilden we graag nog wat foto's maken op de Vista Points langs het Lake Tahoe, maar tot onze verbazing hing er een soort mist op het meer. Echt heel raar, want het was hartstikke heet.

Later thuis bleek dat het rook was van bosbranden in California! Ook boven Reno hing een dikke witte mist. Maar Walther was er superrelaxed onder, dus het zal wel niet ernstig zijn.

Is ook niet verbazingwekkend, want het is aan de warme kant voor de tijd van het jaar hier en we zien overal langs de weg borden met high risk waarschuwingen vanwege de droogte.

De rest van de dag niet veel gedaan.