Las Vegas, dag 2

2 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Onze tweede dag Vegas hebben we anders aangepakt. Nog moe en kreupel van gisteren hebben we ons voorgenomen niet meer zulke enden te gaan lopen. Maar we moesten nog naar het Hard Rock Café voor een shirt voor Theo en daar kan je ook ontbijten, dus vooruit, dat moest dan maar.

Op de terugweg kwamen we nog langs een winkel waar we ook echt even naar binnen moesten: een M&M’s shop. Vier (!) verdiepingen met alleen maar M&M’s merchandise. Topper was de wand met verschillende M&M’s. Ik dacht dat je een stuk of 4, 5 soorten had, maar het waren er veel meer. Naast natuurlijk melk, pinda en pindakaas (Hoi Yessica!) zag ik ook nog amandel, crunch, mint, pure chocolade. En dan waren er mini’s en extra grote. En heel veel verschillende kleuren.

Op de bovenste verdieping draaide zelfs een 4D film. Waar Merel en ik (natuurlijk) meteen heen wilden. En we hadden mazzel, want de eerste voorstelling begon net.
Hahaha, lachen hoor wat die rare Amerikanen allemaal verzinnen om hun merk te promoten.

Terug bij het hotel weer even lekker gezwommen en toen de auto gepakt. Want die is er natuurlijk ook nog. En we hadden ontdekt dat je praktisch overal gratis mag parkeren in de parkeergarages van de hotels. Maar eerst gingen we naar het oude gedeelte van Vegas, want daar vlakbij zit een mall met outlet stores, waaronder een Disneystore. Lekker rondgeneusd maar niets gekocht. De pop waar Merel haar zinnen had gezet hadden ze niet (meer). Maar we geven niet op, ze moet ergens te krijgen zijn.

Ondertussen had ik antwoord gekregen van Cirque du Soleil en kon ik via een wel werkend telefoonnummer alsnog kaarten voor vanavond bestellen. En wat voor kaarten! Op rij BB van het “balkon”. Dat is de tweede rij van de tweede ring. Echt supermooie plekken. En stukken beter dan wat ik zelf had kunnen boeken. Joepie!

Nou vermoed ik zomaar dat Cirque ons stiekem geupgrade heeft als troost voor de frustraties van gisteren. Ooit eerder namelijk hadden we kaarten voor Cirque in NL. en toen waren we op het laatste moment niet in de gelegenheid om te gaan. Achteraf pas contact gezocht met Cirque, ons ver haal gedaan en toen kregen we vrijkaarten voor de volgende  show op de tweede rij beneden. Konden we bijna met onze voeten op het podium zitten.

Ja, Cirque de Soleil weet wel wat klantenservice is!

Dus helemaal blij gingen we vanavond naar de show en wat was het weer prachtig. Echt, voor wie nog nooit Cirque du Soleil heeft gezien: volgende keer dat ze in NL zijn: GAAN! Het is een rib uit je lijf, maar het is zo knap wat die gasten doen. Niet alleen de acts zijn fenomenaal, maar alles. De muziek (live), de aankleding, de afwerking, alles, alles, ALLES. Geweldig. Ook als je niet zo dol op circus bent. Toch doen.

De voorstelling was om 9 uur afgelopen. Theo wilde dolgraag nog naar The Fremont Street Experience. Freemont Street is in het oude centrum. Daar zitten ook The Golden Nugget, een wereldberoemd Casino. En daar moet ook ergens die cowboy op het dak staan die je vaak in films ziet. Maar we hebben ‘m niet gevonden.

Maar waar Fremont street bekend om is, is het dak boven de straat. Het is een soort videoscherm gemaakt van 12,5 miljoen ledlampjes en het is  500 meter lang en 30 meter breed. Samen vormen die the Viva Vision Lightshow. In HD heb je dan een enorme lichtshow boven je hoofd, begeleid door muziek uiteraard. Heel apart.

Wat je daar ook kon doen was de Zoomline. Een zipline ken je wel, dan word je in een harnas gehesen en dan ga zittend hangend van het ene punt naar het andere. De Zoomline in Fremontstreet lijkt daarop, maar daar ga je languit liggend met je buik naar beneden vlak onder dat enorme scherm door (zodat je  omringd bent door die film)  over een lengte van bijna 600 meter. Wow, we zagen ze af en toe over komen met een vaartje, dat wilden Merel en ik ook wel! Helaas bleek er een wachttijd van een uur en het was al 10 uur en we waren zooooo moe …. Dus hebben we het met pijn in ons hart laten schieten en zijn naar huis gegaan.

Las Vegas was een belevenis, veel indrukken, erg vermoeiend, maar heel bijzonder. Blij dat we er geweest zijn, maar ook fijn dat we morgen weer fijn kunnen uitrusten in de auto. Want morgen gaan we weer een dagje in de auto zitten. Naar Bakersfield, aan het eind van de woestijn.