Aankomst in Reno (dag 2)

14 juli 2016 - Reno, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen moesten we vroeg op, maar dat bleek geen probleem. Vanaf een uur of 4 ’s nachts plaatselijke tijd (dus 10 uur onze tijd) waren we al aan het wakker worden.

Een half uurtje eerder dan uiterlijke opsta-tijd waren we allemaal op. Lekker bakkie koffie gedronken, zelfgebakken bammetje gegeten en om 7 uur vertrokken we naar het vliegveld.

Het vliegtuig naar San Francisco vertrok mooi op tijd.  Wat wel een beetje jammer was, was dat we niet naast elkaar konden zitten. De binnenlandse vluchten van Southwest zijn een soort buslijnen en daar kan je ook zelf kiezen waar je zit.
Gelukkig wilde een dame naast mij ruilen met Merel, zodat die gelukkig niet in haar uppie zat gedurende de 4½ uur durende vlucht. Maar Theo zat way back in de plane.

Tijdens de vlucht zijn we nog over de Grand Canyon, Bryce en Lake Mead en heen gevlogen, dus die hebben we toch vanuit de lucht gezien. Hopelijk zijn Merels foto’s gelukt.

Op San Francisco hadden we een uurtje om over te stappen. Even gauw een hapje eten gehaald en toen ons vergaapt aan alle gokkasten die op het vliegveld staan.

Het vliegtuig naar Reno had weer flink vertraging, maar dat kon de pret niet meer drukken.

Het probleem met de creditcards is ook opgelost. Bleek dat de kaarten toch nog op geblokkeerd stonden. Kon zo aangepast worden toen de website van Visa weer in de lucht was vandaag. Lang leve Free Wifi op de vliegvelden hier.

En zo kwamen we rond een uur of half 3 plaatselijke tijd in Reno aan. Snel de koffers meegenomen, in een taxi gesprongen en een uurtje later waren we dan ein-de-lijk op de plaats van bestemming: het huis van Walther.
En wow, wat een huis is dat! Het is moeilijk te omschrijven. Het is gewoon groot. Heel groot. Tegen een berg aan. Foto’s volgen later, dan kan je het zien.

Het weer in Reno is prachtig. Helder, warm. Erg warm. 94 graden Fahrenheit. Dat is een graad of 33, 34 Celsius. We zijn dan ook niet echt lang buiten geweest nog. Even voorzichtig bijkomen van het temperatuurverschil lijkt me een verstandig plan.

We hebben binnen het huis verkend, alle zooi opgeruimd, even lekker geacclimatiseerd.

Later in de middag zijn we met de Nissan Pathfinder van Walther, die we ook mogen gebruiken zolang hij er niet is, naar een supermarkt gegaan. Eten kopen. Nou, dat is gelukt hoor.
We waren gewaarschuwd dat vers eten superduur zou zijn hier, maar wat we vandaag gekocht hebben was zelfs goedkoper dan dat ik het thuis kan  kopen. Alleen brood en vleeswaren, die waren bizar duur. En zeker als je ziet wat je er voor baggerkwaliteit voor krijgt. Althans, in de supermarkt. Later deze week op zoek naar een echte slager en bakker. Kijken of het daar beter is.
Maar verder hebben we ons heerlijk uitgeleefd op de versafdelingen. Het fruit was zo goedkoop dat we veel te veel gekocht hebben. Dat wordt elke dag fruitsalade eten. Of smoothies maken. Bah, wat vervelend ;-)

Voor Merel hebben we een megawatermeloen gekocht. Ze kon ‘m zelf maar net tillen. Zo zwaar. Ik gok zomaar dat het ding zomaar een kilo of 7, misschien wel 8, weegt. Het eerste stuk is al verorberd, morgen gaan we ‘m echt slachten en handig verpakken, zodat het in de koelkast past, want hier kan ze wel een weekje van eten.  Als ik ook help.
Verder prachtige kipfilet en gehakt gekocht en een grote zak voorgesneden coleslaw. Ranchdressing erop … wow, zo lekker. Nog wat lekkere sappen en andere drankjes meegesleept. Geen bier, want Theo en ik gaan heel stoer proberen geen alcohol te drinken deze vakantie. Ben heel benieuwd of we het vol gaan houden.

Wat ze ook hebben in de winkel waar wij geweest zijn, was een variant op het zelf-scheppen in Nederland. Maar dan in het kwadraat van het kwadraat.
Je kon het zo gek niet verzinnen, of je kon het zelf scheppen of afmeten: müsli (10 soorten), crüsli (20 soorten), pannenkoekenmeel en gelatinepoeders met allemaal verschillende smaakjes, gedroogde kruiden (50 soorten), koffiebonen,  die je uiteraard ook vers kon laten malen, hondenbrokken, snoepjes,  pasta, rijen en rijen van silo’s met allemaal verschillende soorten pasta.  Is het raar dat ik daar helemaal blij (en hebberig!) van word? Of heeft iedereen dat?

Vanavond lekker zelf gekookt (kiptortilla’s met allemaal rauwkostjes erbij). Nu zitten we uit te buiken met een bakkie Hollandse DE. En proberen we wakker te blijven tot het een normale bedtijd is. En dan hopelijk morgen niet meer moe.