Dwars door de bergen naar Eureka (dag 6)

18 juli 2016 - Eureka, California, Verenigde Staten

Een autodag vandaag. Van Burney naar Eureka gereden.

Hemelsbreed een rechte lijn van het binnenland  naar de kust, maar op aarde was het een kronkelweg. Door de bergen. En nog meer bergen. Een pracht van een weg, met prachtige natuur, echt  genieten. Maar het ging niet hard. Dus over die 300 km hebben we zo’n 6 uur gedaan inclusief een uur stoppen voor lunch en mooie foto’s. Pfff, wat waren we gaar.

Eigenlijk zouden we nog doorrijden naar Redwood State Park, maar daar hadden we echt geen zin meer in. We wilden zwemmen! Dus zijn we naar Eureka doorgereden en naar ons hotel voor vannacht gegaan. Dat is overigens een Red Lion Hotel. Een soort Van der Valk. Zakelijk, niet zo heel duur, maar wel ruim en netjes. En zoals gezegd met een zwembad(je).

Nou was alleen het stomme dat het weer aan de andere kant van de bergen, dus aan de Californische kust, totaal anders was dan waar we vandaan kwamen. Hebben we nog geen wolkje gezien, de afgelopen dagen, hier in Eureka is het helemaal dichtgetrokken. Het ziet er al de hele middag uit of het gaat onweren.  Donker, grijs, dreigend.

Ik vroeg de baliejuf of het morgen ook zulk weer zou zijn, wat ze beaamde. “Maar California is toch the Sunshine State? “ vroeg ik. “Jaha,” zei ze, “Maar dit is Humboldt County en hier is het altijd bewolkt.”  Weer wat geleerd. Gelukkig hebben we ook warme kleren bij ons ;)
Gelukkig is het zwembad van het hotel verwarmd, zodat je toch lekker buiten kunt zwemmen. En dat hebben we meteen gedaan. Heerlijk gesparteld met z’n drietjes. Later nog een leuke fotoshoot met Merel als onderwatermodel gedaan. Erg leuke manier om de middag mee te vullen.

Vanavond lekker uit eten geweest bij Brick & Fire. Een klein eettentje gevestigd op een gekke locatie: in een woonhuis in een gewone straat ergens. Op internet hadden we er lovende kritieken over gelezen, en die bleken te kloppen. We hebben heerlijk gegeten.
Het was druk, maar we hadden mazzel, er kwam net een tafeltje vrij.

We hadden allemaal zin in wat anders en zo kwam het dat we een hoofdgerecht (pizza) en drie voorgerechten (Spaanse tapas, fish & chips en Ceasar’s Salad) bestelden. En het was allemaal wat er op de kaart stond, maar wel allemaal net even anders dan we verwachtten. Zo waren de tapas allemaal koud, lag er een gebakken ei (???) op de Ceasar’s Salad en was de Fish van de Fish & Chips een gefrituurde vis-puree ding in de vorm van een visje, inclusief staartje (ik dacht eerst dat ik gefrituurde sardientjes kreeg) en was de Chips letterlijk chips, zoals van Lays, dat soort chips. Maar dan van  een donkerpaarse groente. En geen dikke patatten van aardappel dus. Alleen de pizza was “gewoon” een pizza. Een wonderlijk, verrassende combinatie van dishes waar we met z’n drietjes heerlijk van hebben zitten smullen. Want al het vreemds was gewoon zalig. Theo en Merel namen nog een toetje en toen rolden we met volle buikjes en compleet verzadigd weer naar buiten.

Als we hier morgen weer zouden zijn, gingen we morgen gewoon WEER!

Morgen dus naar Redwood National Park. Of, om specifieker te zijn, Prairie Creek Park. Jaha, we hebben ons huiswerk gedaan deze keer. Dat geintje van gisteren dat waar we voor kwamen ergens anders was overkomt ons niet nog eens.
We hebben 3 trails gevonden die we willen gaan lopen. Niet hele lange, hoor, hahaha, hee, this is still us. Bij elkaar opgeteld misschien 3 miles. Heel beschaafd. Maar dat samen met het op en neer rijden vanuit Eureka kost zoveel tijd dat de rest van het programma voor morgen niet meer haalbaar is.

Dus hebben we besloten er een dagje aan te plakken.

We hebben het hotel voor morgen in Ukiah gelukkig om kunnen boeken naar overmorgen en dan gaan we morgen vlak voor de Avenue of Giants in een superdeluxe hotel in Scotia. Niet omdat er niets anders beschikbaar was, maar omdat  in een poepiechic hotelgebeuren slapen ook wel eens heel leuk is. En de voorpret is misschien nog wel  leuker

We verwachten morgen weer een boel moois te zien. De camera gaat uiteraard mee. Je leest er morgen meer over. En de foto’s volgen dan zo snel mogelijk ook.