Reno (dag 10)

22 juli 2016 - Reno, Nevada, Verenigde Staten

Weer terug op het honk doen we even rustig aan.

Vanmiddag uitgebreid boodschappen gedaan en op belt&beltbuckle jacht geweest. Nog niet voor alles geslaagd.

Vanavond nog wel weg geweest. Naar een PowWow. Dat is een feestelijke ceremonie waarbij Iindianen bijeenkomen om te dansen en zingen en om muziek te maken. Het doel is om de traditie te bewaren voor volgende generaties. Daarnaast is het ook een ontmoetingsbijeenkomst en een gelegenheid om feest te vieren.

Dat leek ons wel wat, traditionele Indiaanse dansen kijken. Maar het bleek toch iets anders dan verwacht. We voelden ons nog net geen indringers op een privéfeestje, maar daar leek het wel een beetje op. We waren zowat de enige niet-Indianen. Maar misschien kwam dat ook doordat het de eerste avond was. Morgen en overmorgen is het weer/nog, wie weet lopen er dan meer bleekgezichten rond.

We hebben de grand entrance van alle prachtig geklede dansers bekeken en zijn toen weer vertrokken. (filmpje volgt hopelijk later nog, probeer het te uploaden op Youtube om het hier te kunnen linken, maar het kost wat moeite)

Voor Merel en mij was de dag toen om. Theo haalt vannacht Walther nog van het vliegveld.